IPB

Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )

3 страниц V   1 2 3 >  
Ответить в данную темуНачать новую тему
> Akikora, Игрок - TigraDnD
Mafi
сообщение 28.4.2010, 14:57
Сообщение #1


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







Код
Name: Akikora
LE Female Human
Medium Undead(Augmented Humanoid)(incorporeal)
Ghost Hexblade 1 [ECL 6]

---{ ABILITIES / PB 32 }---
STR 8 (0)                       = 8 (-1)
DEX 16(8)                      = 16(+3)
CON 8 (0)                       = --
INT 14(6)                       = 14(+2)
WIS 8 (0)                       = 8 (-1)
CHA 18(16)+4(Ghost)      = 22(+6)

Init : +3
Speed: 30ft. fly, perfect maneuverability.
HP   : 1d12 = 12

---{ ATTACK OPTIONS }---
BAB: +1

---{ DEFENSE OPTIONS }---  
AC    : 10 + 3(Dex) + 6(Cha) = 19

*Touch: 19
*FlatF: 16


Fort: --(con) +0(hex) = 0
Refl: +3(dex) +0(hex) = +3
Will: -1(wis) +2(hex) = +1

---{ SKILLS }---
+10  Bluff                 4+6(cha)
+4   Concentration         4
+10  Intimidate            4+6(cha)
+8   Perform(Dance)        2+6(cha)
+4   Search                2+2(int)

Speaks: Common, Elven, Abyssal

---{ FEATS }---
01[Human1]: Bind Vestige [ToM]
01[Hex1]: Improved Bind Vestige [ToM]

Vestige Binded: Focalor
- Aura of Sadness: You emit an aura of depression and anguish that overtakes even the strongest-willed creatures. Every adjacent creature is overcome with grief, which manifests as a –2 penalty on attack rolls, saving throws, and skill checks, for as long as it remains adjacent to you. You can suppress or activate this ability as a standard action. Aura of sadness is a mind-affecting ability.

---{ TEMPLATE FEATURES }---
[Ghost] (MM p 117)
- type changes to undead
- Hit dice becomes d12
- fly speed 30 ft with perfect maneuverability.
- When manifests Nat AC = 0, but gains deflection AC = Cha mod
- Special Attacks (Save 10 + 1/2 HD + Cha mod)
- Corrupting Gaze (Su) : A ghost can blast living beings with a glance, at a range of up to 30 feet. Creatures that meet the ghost’s gaze must succeed on   Fortitude save or take 2d10 points of damage and 1d4 points of Charisma damage.
- Telekinesis (Su): A ghost can use telekinesis as a standard action (caster level 12th or equal to the ghost’s HD, whichever is higher). When a ghost  uses this power, it must wait 1d4 rounds before using it again.
- Manifestation (Su)
- Malevolence (Su): Once per round, an ethereal ghost can merge its body with a creature on the Material Plane. This ability is similar to a magic jar spell (caster level 10th or the ghost’s Hit Dice, whichever is higher), except that it does not require a receptacle. To use this ability, the ghost must be  manifested and it must try move into the target’s space; moving into the target’s space to use the malevolence ability does not provoke attacks of opportunity. The target can resist the attack with a successful Will save (DC 15 + ghost’s Cha modifier). A creature that successfully saves is immune to that same ghost’s malevolence for 24 hours, and the ghost cannot enter the target’s space. If the save fails, the ghost vanishes into the target’s body.
- Special Qualities
- Turn Resistance (Ex): A ghost has +4 turn resistance
- Abilities: Same as the base creature, except that the ghost has no Constitution score, and its Charisma score increases by +4.
- Skills: Ghosts have a +8 racial bonus on Hide, Listen, Search, and Spot checks. Otherwise same as the base creature.
- Level Adjustment: Same as the base creature +5.


---{ CLASS FEATURES }---
[Hexblade] (CW p 6)
- Hexblade Curse 1/day Will save DC (10 + 1/2 hexblade class level + Cha mod) or takes a –2 penalty on attacks, saves, ability checks, skill checks, and weapon damage rolls for 1 hour


---{ GEAR }---
BODY SLOT                 ITEM
Head                      
Face                      
Throat                    
Shoulders                
Body                      
Torso                    
Hands                    
Arms                      
Waist                    
Ring (right)              
Ring (left)              
Feet                      

Money: ~200 gp.

---{ Sources }---
CW = Complete Warrior
MM = Monster Manual
DMG2 = Dungeon Master Guide 2


Если я упустил во дворике, то продублируй информацию о знаниях персонажа и монстров и арене, пожалуйста. Ну и, соответственно, высадка и инит.
ToM = Tome of Magic
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 28.4.2010, 15:11
Сообщение #2


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







Нет, во дворике я этого не писала, все остановилось на дискуссии про инкорпорильные шмотки biggrin.gif
Пусть будут знания полные, арена - клинки (латинские буквы), а высадка на К-19.
Можно с начала боя я буду на эфирном плане?

1d20+3=7

Пройдя строгий фейс контроль на входе в академию, призрак все же наконец то появился на арене! Или не появился? Ну главное что монстр то появился!


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 28.4.2010, 21:59
Сообщение #3


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







Появление сазу на ethereal plane - вряд ли. Как по аналогии можно привести пример того, что даже летающие существа с перфект маневрабилити стартуют на земле, а не в воздухе. Ну и пункт правил по поводу того, что персонажи телепортируются на исходные места,тоже намекает на такое.
Enemy, Init (1d20=18, 1d20=20) - poison dusk lizardfolk - не имеет возможности повредить госта, автовин
Enemy, Init (1d20=7, 1d20=20) - 2 clockroaches - а вот это уже интересней
second roach init, Aki's init (1d20+3=5, 1d20+3=14)
Два механических таракана появились на арене, вместо отказавшегося от боя изардфолка. Один из них сразу полез вперед, шевеля механическими усами.
Код
\\ A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T \\  
01 * * * . . . . . . . . . . . . . . * * * 01
02 * * * . . . . . . . 2 . . . . . . * * * 02
03 * * * * . . . . . . . . . . . . * * * * 03
04 . . * * * . . . . . . . . . . * * * . . 04
05 . . . * < > . . . . . . . . < > * . . . 05
06 . . . . < > . . . . . . . . < > . . . . 06
07 . . . . . . . 1 . . . . . . . . . . . . 07
08 . . . . . . . . - - - - . . . . . . . . 08
09 . . . . . . . - x x x x - . . . . . . . 09
10 . . . . . . . - x @ @ x - . . . . . . . 10
11 . . . . . . . - x @ @ x - . . . . . . . 11
12 . . . . . . . - x x x x - . . . . . . . 12
13 . . . . . . . . - - - - . . . . . . . . 13
14 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
15 . . . . < > . . . . . . . . < > . . . . 15      
16 . . . * < > . . . . . . . . < > * . . . 16      
17 . . * * * . . . . . . . . . . * * * . . 17      
18 * * * * . . . . . . . . . . . . * * * * 18      
19 * * * . . . . . . . A . . . . . . * * * 19    
20 * * * . . . . . . . . . . . . . . * * * 20
\\ A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T \\
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 29.4.2010, 8:37
Сообщение #4


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







Акикора никак не прореагировала на лазардфолка, впрочем как и на тараканов.
Она не хотела рисковать своим слабым здоровьем в схватке с какими то механическими игрушками, а потому взлетела как можно выше и приготовилась поиграть в городки с констрактами devil.gif

Спойлер
1 ход - даблмув наверх, что бы не достали своей струйкой wink.gif
В дальнейшем планирую наполную использовать телекинез, сталкивая тараканов друг с дружкой или толкая их на шипы


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 29.4.2010, 19:26
Сообщение #5


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







enemy, init (1d20=13, 1d20=19) - giant wasp, автовин
enemy, init (1d20=18, 1d20=17) - 2 гнолла, автовин
enemy, init (1d20=5, 1d20=11) - тролль, в конце-концов умрет от голода, повреждение реген не восстановит.
enemy, init (1d20=4, 1d20=7) - белкер. Хм, тут тоже вроде автовин, способов повредить тебя я у него не вижу.
Давай чарник на следующий ЕЦЛ. Дальше уже должны интересные монстры пойти smile.gif
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 30.4.2010, 8:40
Сообщение #6


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







Код
Name: Akikora
LE Female Human
Medium Undead(Augmented Humanoid)(incorporeal)
Ghost Hexblade 2 [ECL 7]

---{ ABILITIES / PB 32 }---
STR 8 (0)                       = 8 (-1)
DEX 16(8)                       = 16(+3)
CON 8 (0)                       = --
INT 14(6)                       = 14(+2)
WIS 8 (0)                       = 8 (-1)
CHA 18(16)+4(Ghost)             = 22(+6)

Init : +3
Speed: 30ft. fly, perfect maneuverability.
HP   : 2d12 = 24

---{ ATTACK OPTIONS }---
BAB: +2

---{ DEFENSE OPTIONS }---  
AC    : 10 + 3(Dex) + 6(Cha) = 19

*Touch: 19
*FlatF: 16


Fort: --(con) +0(hex) = 0
Refl: +3(dex) +0(hex) = +3
Will: -1(wis) +3(hex) = +2

---{ SKILLS }---
+11   Bluff                 5+6(cha)
+5    Concentration         5
+11   Hide                  0+3(dex)+8(race)
+13   Intimidate            5+6(cha)+2(Synergy)
+7    Listen                0-1(wis)+8(race)
+8.5  Perform(Dance)        2.5+6(cha)
+12.5 Search                2.5+2(int)+8(race)
+7    Spot                  0-1(wis)+8(race)

Speaks: Common, Elven, Abyssal

---{ FEATS }---
01[Human1]: Bind Vestige [ToM]
01[Hex1]: Improved Bind Vestige [ToM]

Vestige Binded: Focalor
- Aura of Sadness: You emit an aura of depression and anguish that overtakes even the strongest-willed creatures. Every adjacent creature is overcome with

grief, which manifests as a –2 penalty on attack rolls, saving throws, and skill checks, for as long as it remains adjacent to you. You can suppress or

activate this ability as a standard action. Aura of sadness is a mind-affecting ability.

---{ TEMPLATE FEATURES }---
[Ghost] (MM p 117)
- type changes to undead
- Hit dice becomes d12
- fly speed 30 ft with perfect maneuverability.
- When manifests Nat AC = 0, but gains deflection AC = Cha mod
- Special Attacks (Save 10 + 1/2 HD + Cha mod)
 - Corrupting Gaze (Su) : A ghost can blast living beings with a glance, at a range of up to 30 feet. Creatures that meet the ghost’s gaze must succeed on  

Fortitude save or take 2d10 points of damage and 1d4 points of Charisma damage.
 - Telekinesis (Su): A ghost can use telekinesis as a standard action (caster level 12th or equal to the ghost’s HD, whichever is higher). When a ghost  

uses this power, it must wait 1d4 rounds before using it again.
 - Manifestation (Su)
 - Malevolence (Su): Once per round, an ethereal ghost can merge its body with a creature on the Material Plane. This ability is similar to a magic jar

spell (caster level 10th or the ghost’s Hit Dice, whichever is higher), except that it does not require a receptacle. To use this ability, the ghost must be

manifested and it must try move into the target’s space; moving into the target’s space to use the malevolence ability does not provoke attacks of

opportunity. The target can resist the attack with a successful Will save (DC 15 + ghost’s Cha modifier). A creature that successfully saves is immune to

that same ghost’s malevolence for 24 hours, and the ghost cannot enter the target’s space. If the save fails, the ghost vanishes into the target’s body.
- Special Qualities
 - Turn Resistance (Ex): A ghost has +4 turn resistance
- Abilities: Same as the base creature, except that the ghost has no Constitution score, and its Charisma score increases by +4.
- Skills: Ghosts have a +8 racial bonus on Hide, Listen, Search, and Spot checks. Otherwise same as the base creature.
- Level Adjustment: Same as the base creature +5.


---{ CLASS FEATURES }---
[Hexblade] (CW p 6)
- Hexblade Curse (Su): 1/day Will save DC (10 + 1/2 hexblade class level + Cha mod) or takes a –2 penalty on attacks, saves, ability checks, skill checks,

and weapon damage rolls for 1 hour
- Arcane Resistance (Su): Hexblade gains a bonus equal to his Charisma bonus (minimum +1) on saving throws against spells and spell-like effects.

---{ GEAR }---
BODY SLOT                 ITEM
Head                      
Face                      
Throat                    
Shoulders                
Body                      
Torso                    
Hands                    
Arms                      
Waist                    
Ring (right)              
Ring (left)              
Feet                      


Total: 19 000

---{ Sources }---
CW = Complete Warrior
MM = Monster Manual
ToM = Tome of Magic


Инициатива 1d20+3=4

В очередной раз на арену выплыла Акикора. Сейчас она уже окончательно привыкла к этому месту, чувствовала себя в своей тарелке. И даже немного расслабилась - до этого ей не попадалось ни 1 хоть сколь нибудь сильного противника! Так что с ленцой она наблюдала за действиями нового монстра.
А за ней с трибун наблюдало сейчас совсем мало народу. Первоначально были поклонники, они переживали за ее судьбу, но после боя с троллем... В общем остались только самые преданные фанаты и (в основном тоже нежить, кстати). Зато уж эти фанаты ценили ее тонкий стиль - поиграть в городки, помахать всем рукой, стоя на шипах арены... Естественно не в своем теле!

Что же будет сейчас?


Сообщение отредактировал TigraDnD - 30.4.2010, 10:32


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 30.4.2010, 9:34
Сообщение #7


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







enemy, Init (1d20=11, 1d20=19)
А вот тут интересная ситуация - как ты будешь искать хелкета, при условии, что от гейз атак он зажмуривается
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 30.4.2010, 9:57
Сообщение #8


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







Акикора знала, что эта киска ничего ей сделать не может. А потому тоже начала с ней играть - в кошки мышки. Правда на в качестве мышки была все же та самая дьявольская кошка. Такой каламбур доставлял призраку истинное удовольствие: девушка медленно отплывала в тень, заманивая зверя задорным (а так же загробным) смехом.
Когда же адская кошка оказалась видимой, призрак, уже озлобленно, проклял врага и вселился в тело несчастного демона.
Стоять на 4 лапах было непривычно - но Акикора довольно скоро разобралась в своих новых конечностях и радостно поскакала в самый центр арены, прямиком на ножи! Зрители могли наблюдать ее попытки ходить как йог по лезвиям по отчетливым следам крови... В скором времени ослабевшее тело перестало слушаться своего нового хозяина...
Но прозрачная девушка от этого только задорнее рассмеялась!


Если я правильно понимаю, то у хелкета не магические лапы, они пробивают только ДР от мировоззрения. То есть мне она ничего не сделает. А я ее заманиваю в тень и там вселяюсь и убиваю devil.gif


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 30.4.2010, 10:10
Сообщение #9


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







10 инта и 14 визда намекают на то, что противник не полный дурак. Плюс полные знания позволяют ему знать о твоих способностях и делать соответствующие выводы. ак что такой способ не прокатит smile.gif
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 30.4.2010, 10:11
Сообщение #10


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







Противник не появлялся, а Акикора хотела поскорее закончить с этим боем. Находясь в тени она закричала
-Эй, ты что не хочешь победить? Или ты не в курсе - со мной тебе надо только 12 раз задеть меня, что бы тебе засчитали победу!! Это я должна как нибудь поразить тебя, ты же просто попади по мне!


Я во дворике написала про обман и прочие чеки - кинешь кубики? Или кидать самой?

Сообщение отредактировал TigraDnD - 30.4.2010, 12:57


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 30.4.2010, 15:00
Сообщение #11


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







В общем как бы не решился вопрос об автовине, вот персонаж на следующий бой:

Код
Name: Akikora
LE Female Human
Medium Undead(Augmented Humanoid)(incorporeal)
Ghost Hexblade 3 [ECL 8]

---{ ABILITIES / PB 32 }---
STR 8 (0)                       = 8 (-1)
DEX 16(10)+2(Ench)              = 18(+4)
CON 8 (0)                       = --
INT 14(6)                       = 14(+2)
WIS 8 (0)                       = 8 (-1)
CHA 18(16)+4(Ghost)+2(Ench)     = 24(+7)

Init : +4
Speed: 30ft. fly, perfect maneuverability.
HP   : 3d12 = 36

---{ ATTACK OPTIONS }---
BAB: +3

- Feycrafted Sudden Stunning Cold Iron +1 Dagger
    Attack: 3(BAB)+4(Dex)+1(Ench) =  +8
    Damage: 1d3+1(Ench)-1(Str)
 

---{ DEFENSE OPTIONS }---  
AC    : 10 + 4(Dex) + 7(Cha) = 21

*Touch: 21
*FlatF: 17


Fort: --(con) +1(hex) = +1
Refl: +4(dex) +1(hex) = +5
Will: -1(wis) +3(hex) = +2

---{ SKILLS }---
+13   Bluff                 6+7(cha)
+5    Concentration         5
+12   Hide                  0+4(dex)+8(race)
+15   Intimidate            6+7(cha)+2(Synergy)
+7    Listen                0-1(wis)+8(race)
+10   Perform(Dance)        3+7(cha)
+12.5 Search                2.5+2(int)+8(race)
+7    Spot                  0-1(wis)+8(race)
+8    UMD                   1+7(cha)

Speaks: Common, Elven, Abyssal

---{ FEATS }---
01[Human1]: Bind Vestige [ToM]
01[HD1]: Improved Bind Vestige [ToM]
03[HD3]: Ghostly Grasp [LM]

Vestige Binded: Focalor
- Aura of Sadness: You emit an aura of depression and anguish that overtakes even the strongest-willed creatures. Every adjacent creature is overcome with grief, which manifests as a –2 penalty on attack rolls, saving throws, and skill checks, for as long as it remains adjacent to you. You can suppress or activate this ability as a standard action. Aura of sadness is a mind-affecting ability.

---{ TEMPLATE FEATURES }---
[Ghost] (MM p 117)
- type changes to undead
- Hit dice becomes d12
- fly speed 30 ft with perfect maneuverability.
- When manifests Nat AC = 0, but gains deflection AC = Cha mod
- Special Attacks (Save 10 + 1/2 HD + Cha mod)
 - Corrupting Gaze (Su) : A ghost can blast living beings with a glance, at a range of up to 30 feet. Creatures that meet the ghost’s gaze must succeed on Fortitude save or take 2d10 points of damage and 1d4 points of Charisma damage.
 - Telekinesis (Su): A ghost can use telekinesis as a standard action (caster level 12th or equal to the ghost’s HD, whichever is higher). When a ghost uses this power, it must wait 1d4 rounds before using it again.
 - Manifestation (Su)
 - Malevolence (Su): Once per round, an ethereal ghost can merge its body with a creature on the Material Plane. This ability is similar to a magic jar spell (caster level 10th or the ghost’s Hit Dice, whichever is higher), except that it does not require a receptacle. To use this ability, the ghost must be manifested and it must try move into the target’s space; moving into the target’s space to use the malevolence ability does not provoke attacks of opportunity. The target can resist the attack with a successful Will save (DC 15 + ghost’s Cha modifier). A creature that successfully saves is immune to that same ghost’s malevolence for 24 hours, and the ghost cannot enter the target’s space. If the save fails, the ghost vanishes into the target’s body.
- Special Qualities
 - Turn Resistance (Ex): A ghost has +4 turn resistance
- Abilities: Same as the base creature, except that the ghost has no Constitution score, and its Charisma score increases by +4.
- Skills: Ghosts have a +8 racial bonus on Hide, Listen, Search, and Spot checks. Otherwise same as the base creature.
- Level Adjustment: Same as the base creature +5.


---{ CLASS FEATURES }---
[Hexblade] (CW p 6)
- Hexblade Curse (Su): 1/day Will save DC (10 + 1/2 hexblade class level + Cha mod) or takes a –2 penalty on attacks, saves, ability checks, skill checks, and weapon damage rolls for 1 hour
- Arcane Resistance (Su): Hexblade gains a bonus equal to his Charisma bonus (minimum +1) on saving throws against spells and spell-like effects.
- Mettle (Ex): If Hexblade makes a successful Will or Fortitude save against an attack that normally would have a lesser effect on a successful save, he instead completely negates the effect. An unconscious or sleeping hexblade does not gain the benefit of mettle

---{ GEAR }---
BODY SLOT                 ITEM
Head                      Scout`s Headband
Face                      
Throat                    
Shoulders                 Cloack of Charisma
Body                      
Torso                    
Hands                     Gloves of Dexterity
Arms                      
Waist                    
Ring (right)              
Ring (left)              
Feet                      

Bought
- Scout`s Headband [MiC] 3 400
- Cloack of Charisma +2  4 000
- Gloves of Dexterity +2 4 000
- FeyCrafted [DMG 2] Sudden Stunning Cold Iron +1 Dagger 7804

Money left: 7796

Total: 27 000

---{ Sources }---
CW = Complete Warrior
MM = Monster Manual
ToM = Tome of Magic
LM = Libris Mortis
DMG 2 = Dungeon Master Guide 2


Инициатива 1d20+4=9

После долгого и нудного поединка с невидимой киской, Акикора плюнула в сердцах на свою принадлежность иному миру и научилась пользоваться вполне себе материальными вещами. Да, это давалось не так уж и легко, зато позволило заняться одним из любимых дел (при жизни) - шопингом!
Тем более, что в своем новом виде было так забавно наблюдать за продавцами... Она залетала в магазин, никем не видимая, но с мешочком золота, выбирала одежду и ВНЕЗАПНО возникала перед продавцом. А потом считала, насколько он поседел.
И сейчас, в новенькой одежде и с милым кинжалом, она снова ждала противника


Сообщение отредактировал TigraDnD - 30.4.2010, 15:24


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 30.4.2010, 15:49
Сообщение #12


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







Я не против победы в том бою. Просто интересовало обоснование её.
enemy, init (1d20=6, 1d20=18) - огр маг.
reflex save, damage, >50 - hit (1d20+12=26, 9d6=22, 1d100=16) - cone of cold его возможный, который не наносит дамаги. Ну и все. Тут тоже победа по видимости
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 30.4.2010, 16:18
Сообщение #13


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







Код
Name: Akikora
LE Female Human
Medium Undead(Augmented Humanoid)(incorporeal)
Ghost Hexblade 4 [ECL 9]

---{ ABILITIES / PB 32 }---
STR 8 (0)                          = 8 (-1)
DEX 16(10)+2(Ench)                 = 18(+4)
CON 8 (0)                          = --
INT 14(6)                          = 14(+2)
WIS 8 (0)                          = 8 (-1)
CHA 18(16)+4(Ghost)+2(Ench)+1(HD)  = 24(+7)

Init : +4
Speed: 30ft. fly, perfect maneuverability.
HP   : 4d12 = 48

---{ ATTACK OPTIONS }---
BAB: +4

- Feycrafted Sudden Stunning Adamantine +1 Dagger
    Attack: 4(BAB)+4(Dex)+1(Ench) =  +9
    Damage: 1d3+1(Ench)-1(Str)
 

---{ DEFENSE OPTIONS }---  
AC    : 10 + 4(Dex) + 7(Cha) = 21

*Touch: 21
*FlatF: 17


Fort: --(con) +1(hex) = +1
Refl: +4(dex) +1(hex) = +5
Will: -1(wis) +4(hex) = +3

---{ SKILLS }---
+14   Bluff                 7+7(cha)
+5    Concentration         5
+12   Hide                  0+4(dex)+8(race)
+16   Intimidate            7+7(cha)+2(Synergy)
+7    Listen                0-1(wis)+8(race)
+11.5 Perform(Dance)        3.5+7(cha)
+12.5 Search                2.5+2(int)+8(race)
+7    Spot                  0-1(wis)+8(race)
+9    UMD                   2+7(cha)

Speaks: Common, Elven, Abyssal

---{ FEATS }---
01[Human1]: Bind Vestige [ToM]
01[HD1]: Improved Bind Vestige [ToM]
03[HD3]: Ghostly Grasp [LM]

Vestige Binded: Focalor
- Aura of Sadness: You emit an aura of depression and anguish that overtakes even the strongest-willed creatures. Every adjacent creature is overcome with

grief, which manifests as a –2 penalty on attack rolls, saving throws, and skill checks, for as long as it remains adjacent to you. You can suppress or

activate this ability as a standard action. Aura of sadness is a mind-affecting ability.

---{ TEMPLATE FEATURES }---
[Ghost] (MM p 117)
- type changes to undead
- Hit dice becomes d12
- fly speed 30 ft with perfect maneuverability.
- When manifests Nat AC = 0, but gains deflection AC = Cha mod
- Special Attacks (Save 10 + 1/2 HD + Cha mod)
- Corrupting Gaze (Su) : A ghost can blast living beings with a glance, at a range of up to 30 feet. Creatures that meet the ghost’s gaze must succeed on

Fortitude save or take 2d10 points of damage and 1d4 points of Charisma damage.
- Telekinesis (Su): A ghost can use telekinesis as a standard action (caster level 12th or equal to the ghost’s HD, whichever is higher). When a ghost uses

this power, it must wait 1d4 rounds before using it again.
- Manifestation (Su)
- Malevolence (Su): Once per round, an ethereal ghost can merge its body with a creature on the Material Plane. This ability is similar to a magic jar

spell (caster level 10th or the ghost’s Hit Dice, whichever is higher), except that it does not require a receptacle. To use this ability, the ghost must be

manifested and it must try move into the target’s space; moving into the target’s space to use the malevolence ability does not provoke attacks of

opportunity. The target can resist the attack with a successful Will save (DC 15 + ghost’s Cha modifier). A creature that successfully saves is immune to

that same ghost’s malevolence for 24 hours, and the ghost cannot enter the target’s space. If the save fails, the ghost vanishes into the target’s body.
- Special Qualities
- Turn Resistance (Ex): A ghost has +4 turn resistance
- Abilities: Same as the base creature, except that the ghost has no Constitution score, and its Charisma score increases by +4.
- Skills: Ghosts have a +8 racial bonus on Hide, Listen, Search, and Spot checks. Otherwise same as the base creature.
- Level Adjustment: Same as the base creature +5.


---{ CLASS FEATURES }---
[Hexblade] (CW p 6)
- Hexblade Curse (Su): 1/day Will save DC (10 + 1/2 hexblade class level + Cha mod) or takes a –2 penalty on attacks, saves, ability checks, skill checks,

and weapon damage rolls for 1 hour
- Arcane Resistance (Su): Hexblade gains a bonus equal to his Charisma bonus (minimum +1) on saving throws against spells and spell-like effects.
- Mettle (Ex): If Hexblade makes a successful Will or Fortitude save against an attack that normally would have a lesser effect on a successful save, he

instead completely negates the effect. An unconscious or sleeping hexblade does not gain the benefit of mettle.
- Dark Companion [PHB 2]: -2 penalty on saves and AC to adjacent enemy.

Spells per day: 2
Spells Known:
1 lvl: Entropic Shield, Expeditious Retreat

---{ GEAR }---
BODY SLOT                 ITEM
Head                      Scout`s Headband
Face                      
Throat                    
Shoulders                 Cloack of Charisma
Body                      
Torso                    
Hands                     Gloves of Dexterity
Arms                      
Waist                    
Ring (right)              
Ring (left)              
Feet                      


Money left: 16 696

Total: 36 000

---{ Sources }---
CW = Complete Warrior
MM = Monster Manual
ToM = Tome of Magic
LM = Libris Mortis
DMG 2 = Dungeon Master Guide 2
PHB 2 = Players Handbook 2


Инициатива 1d20+4=16

Противники все были какие то вялые... Акикора скучала, и рвалась к возможному сильному врагу! Тем более что теперь ей составлял компанию ее темны друг! Уж с ним то она нашла общий язык...


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 3.5.2010, 18:06
Сообщение #14


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







enemy, init (1d20=11, 1d20=4) - Yrthak
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 4.5.2010, 8:25
Сообщение #15


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







Наконец то против Акикоры был противник, которых хотя бы имел возможность ее задеть! И как хорошо, что она обогнала того с первым ходом!
Девушка очень дорожила своим загробным здоровьем, а потому решила несколько обезопасить себя: после нескольких непонятных фраз и пары взмахов прозрачными руками вокруг нее образовалось легкая разноцветная дымка.
Удовлетворенно хмыкнув,девушка-призрак обратилась к врагу
-Ну что же, поиграем в прятки? Ты ведь не только меня не видишь, но если я тебе не помогу, то и не услышишь меня! Ха-ха-ха-ха-ха!!!
И бесшумно укрылся от летающей ящерицы за колонной...
В это же время темная субстанция неслышно двинулась в сторону птеродактиля
Все это представление очень забавляло Акикору
devil.gif


Каст энтропик шилда, мув на Р-17.
Дарк компанион (давай называть его "Дарки"?) - мув на К-13
И насколько я понимаю, у меня будет постоянно тотал кавер от этого зверька - ведь призрак бесшумен, так что его слух ему не поможет...


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 4.5.2010, 10:34
Сообщение #16


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







Йиртхак редит атаку своим лучем, когда сможет хотя бы узнать квадрат где ты есть.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 4.5.2010, 11:26
Сообщение #17


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







Видя, что противник ничего не делает, Акикора поняла - инициатива в этом бою на ее стороне! А потому она бесшумно приблизилась к противнику и, пристально смотря на противника, очень впечатляюще для зрителей провела большим пальцем по собственной шее и тихо показала язык.
Ей было нисколько не жаль зверя. Она могла с ним играть сколько угодно - издавать загробные звуки в разных углах арены, играть в кошки-мышки или просто тыкать его своим кинжалом пользуясь только своими телекинетическими способностями. Она выбрала другой вариант.
Дарки резвился около птеродактиля, а она исчезла. Вся материальноя одежда на ней упала на пол, издав легкий шум. А затем, уже с эфирного плана призрак попыталась раствориться в теле монстра, захватить власть над ним! Тем более, что сопротивляться этой атаке йиртхак почти не мог!


Хексблейд курс (вилл ДЦ 19), затем - малеволенс (вилл ДЦ 18)
У него -4 на все сейвы (дарк компанион, аура Фокалора)


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 4.5.2010, 12:07
Сообщение #18


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







will saves (1d20=19, 1d20=16)
От курса спасся, от малеволенса - нет. Повышайся наверное.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 4.5.2010, 13:14
Сообщение #19


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







Вселившись в тело очередной своей жертвы, призрак с радостью понесся к центру арены. Смерть была долгой и мучительной. Но - неизбежной...

Код
Name: Akikora
LE Female Human
Medium Undead(Augmented Humanoid)(incorporeal)
Ghost Hexblade 4/Paladin of Tyranny 1 [ECL 10]

---{ ABILITIES / PB 32 }---
STR 8 (0)                          = 8 (-1)
DEX 16(10)+2(Ench)                 = 18(+4)
CON 8 (0)                          = --
INT 14(6)                          = 14(+2)
WIS 8 (0)                          = 8 (-1)
CHA 18(16)+4(Ghost)+2(Ench)+1(HD)  = 24(+7)

Init : +4
Speed: 30ft. fly, perfect maneuverability.
HP   : 5d12 = 60

---{ ATTACK OPTIONS }---
BAB: +5

- Feycrafted Sudden Stunning Adamantine +1 Dagger
    Attack: 5(BAB)+4(Dex)+1(Ench) =  +10
    Damage: 1d3+1(Ench)-1(Str)
 

---{ DEFENSE OPTIONS }---  
AC    : 10 + 4(Dex) + 7(Cha) = 21

*Touch: 21
*FlatF: 17


Fort: --(con) +1(hex) +2(pal) = +3
Refl: +4(dex) +1(hex) +0(pal) = +5
Will: -1(wis) +4(hex) +0(pal) = +3

---{ SKILLS }---
+14   Bluff                 7+7(cha)
+7    Concentration         7
+12   Hide                  0+4(dex)+8(race)
+16   Intimidate            7+7(cha)+2(Synergy)
+7    Listen                0-1(wis)+8(race)
+11   Perform(Dance)        4+7(cha)
+12.5 Search                2.5+2(int)+8(race)
+7    Spot                  0-1(wis)+8(race)
+10   UMD                   3+7(cha)

Speaks: Common, Elven, Abyssal

---{ FEATS }---
01[Human1]: Bind Vestige [ToM]
01[HD1]: Improved Bind Vestige [ToM]
03[HD3]: Ghostly Grasp [LM]

Vestige Binded: Focalor
- Aura of Sadness: You emit an aura of depression and anguish that overtakes even the strongest-willed creatures. Every adjacent creature is overcome with grief, which manifests as a –2 penalty on attack rolls, saving throws, and skill checks, for as long as it remains adjacent to you. You can suppress or activate this ability as a standard action. Aura of sadness is a mind-affecting ability.

---{ TEMPLATE FEATURES }---
[Ghost] (MM p 117)
- type changes to undead
- Hit dice becomes d12
- fly speed 30 ft with perfect maneuverability.
- When manifests Nat AC = 0, but gains deflection AC = Cha mod
- Special Attacks (Save 10 + 1/2 HD + Cha mod)
- Corrupting Gaze (Su) : A ghost can blast living beings with a glance, at a range of up to 30 feet. Creatures that meet the ghost’s gaze must succeed on Fortitude save or take 2d10 points of damage and 1d4 points of Charisma damage.
- Telekinesis (Su): A ghost can use telekinesis as a standard action (caster level 12th or equal to the ghost’s HD, whichever is higher). When a ghost uses this power, it must wait 1d4 rounds before using it again.
- Manifestation (Su)
- Malevolence (Su): Once per round, an ethereal ghost can merge its body with a creature on the Material Plane. This ability is similar to a magic jar spell (caster level 10th or the ghost’s Hit Dice, whichever is higher), except that it does not require a receptacle. To use this ability, the ghost must be manifested and it must try move into the target’s space; moving into the target’s space to use the malevolence ability does not provoke attacks of opportunity. The target can resist the attack with a successful Will save (DC 15 + ghost’s Cha modifier). A creature that successfully saves is immune to that same ghost’s malevolence for 24 hours, and the ghost cannot enter the target’s space. If the save fails, the ghost vanishes into the target’s body.
- Special Qualities
- Turn Resistance (Ex): A ghost has +4 turn resistance
- Abilities: Same as the base creature, except that the ghost has no Constitution score, and its Charisma score increases by +4.
- Skills: Ghosts have a +8 racial bonus on Hide, Listen, Search, and Spot checks. Otherwise same as the base creature.
- Level Adjustment: Same as the base creature +5.


---{ CLASS FEATURES }---
[Hexblade] (CW p 6)
- Hexblade Curse (Su): 1/day Will save DC (10 + 1/2 hexblade class level + Cha mod) or takes a –2 penalty on attacks, saves, ability checks, skill checks, and weapon damage rolls for 1 hour
- Arcane Resistance (Su): Hexblade gains a bonus equal to his Charisma bonus (minimum +1) on saving throws against spells and spell-like effects.
- Mettle (Ex): If Hexblade makes a successful Will or Fortitude save against an attack that normally would have a lesser effect on a successful save, he instead completely negates the effect. An unconscious or sleeping hexblade does not gain the benefit of mettle.
- Dark Companion [PHB 2]: -2 penalty on saves and AC to adjacent enemy.
- Spells per day: 2
Spells Known:
1 lvl: Entropic Shield, Expeditious Retreat

[Paladin of Tyranny] (UA p 54)
- Aura of Evil (Ex)
- Detect Good (Su): At will, a paladin of tyranny can use detect good, as the spell.
- Smite Good (Su): Once per day, a paladin of tyranny may attempt to smite good with one normal melee attack.

---{ GEAR }---
BODY SLOT                 ITEM
Head                      Scout`s Headband
Face                      
Throat                    
Shoulders                 Cloack of Charisma
Body                      
Torso                    
Hands                     Gloves of Dexterity
Arms                      
Waist                    
Ring (right)              Ring of Evasion
Ring (left)              
Feet                      


Bought
Ring of Evasion 25000

Money left: 4 696

Total: 49 000

---{ Sources }---
CW = Complete Warrior
MM = Monster Manual
ToM = Tome of Magic
LM = Libris Mortis
DMG 2 = Dungeon Master Guide 2
PHB 2 = Players Handbook 2
UA = Unearthed Arcana


На новом испытании от призрака уже веяло настоящим злом. Многие зрители почувствовали это, и одобрительно загудели (многие из них не были сторонниками светлых сил). Зато сама Акикора теперь могла точно определять добрых представителей! Она собиралась быстро покончить с очередным противником и продолжить свое погружение в темный мир, как в общем то она и напевала, когда только попала в Академию!

Инициатива 1d20+4=24


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 4.5.2010, 15:07
Сообщение #20


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







enemy, init (1d20=1, 1d20=4)
Ниндзя, правда немного рогатый, появился на арене. В руках у него был короткий лук, а на поясе висел короткий меч.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 4.5.2010, 16:01
Сообщение #21


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







Вот! Этот бой, наконец-то, был не таким простым для призрака. Акикора была даже в какой то степени рада настоящему испытанию.
Она осознавала, что этот рогач вполне может ей навредить. И, если честно, она слегка побаивалась этого...
Но быстро поборов свою неуверенность, девушка взлетела повыше (мув наверх) и окинула взглядом противника.
-Ну что же, начнем!
И начала она с попытки разоружить врага. Вся ее магическая мощь сконцентрировалась на том, что бы отнять у нинзи его колчан со стрелами!
Дарки же, подчиняясь команде полетел к центру арены...


Мув - подняться на 30 футов вверх;
Стандарт - телекинезом притянуть к себе колчан (Attack Roll; Rounds to wait 1d20+19=23, 1d4=4)
Дарк компаньон - мув на К-13
Неудачненько бросила кубики sad.gif


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 4.5.2010, 17:06
Сообщение #22


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







disarm (1d20+15=24)
attacks, damage, concealment >50 - hit (1d20+17=19, 1d6+4=7, 1d100=5, 1d20+12=26, 1d6+4=7, 1d100=44, 1d20+7=12, 1d6+4=6, 1d100=35)
Удержав у себя колчан, ниндзя открыл огонь в ответ. К счастью дл Акикоры, он то ли страдал косоглазием, то ли не смог поразить бесплотное существо.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 5.5.2010, 8:38
Сообщение #23


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







Неудачная попытка разоружения очень плохо сказалась на настрое призрака. Неуверенность в своих силах и в победе вернулись. Летящие в нее стрелы этому только помогли.
А потому девушка предпочла защиту нападению. Поднявшись еще выше она снова занялась магией - и вокруг нее снова возник разноцветный щит. Так ей было поспокойнее...
Дарки в это же время продолжал приближаться к ниндзе


Мув - подняться еще на 30 футов вверх, стандарт - каст энтропик шилда;
Дарк фамилиар - мув на К-7
Я могу поддерживать концентрацию на телекинезе?


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 6.5.2010, 13:26
Сообщение #24


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







attacks, damage, concealment(>50 - hit) (1d20+17=23, 1d20+12=32, 1d20+7=16, 1d6+4=5, 1d6+4=5, 1d6+4=6, 1d100=5, 1d100=20, 1d100=40)
И опять ниндзе не повезло
1) энтропик щилд не даст тебе дополнительного мисчанса.
2) Ты ведь использовала не ту опцию телекинеза, где можно поддерживать концентрацию.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 6.5.2010, 14:11
Сообщение #25


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







1) Почему не даст? Та же aura of unluck с энтропик шилдом складываються. Да и просто по тематике - часть стрел отразиться от шита, улетит в другое направление, а прошедшие могут и не задеть меня - так как тела то почти и нет!
2)
Цитата
Combat Maneuver: Alternatively, once
per round, you can use telekinesis to perform
a bull rush, disarm, grapple (including
pin), or trip. Resolve these attempts as
normal, except that they don’t provoke attacks
of opportunity, you use your caster
level in place of your base attack bonus (for
disarm and grapple), you use your Intelligence
modifier (if a wizard) or Charisma
modifier (if a sorcerer) in place of
your Strength or Dexterity modifier, and a
failed attempt doesn’t allow a reactive
attempt by the target (such as for disarm or
trip). No save is allowed against these
attempts, but spell resistance applies normally.
This version of the spell can last 1
round per caster level, but it ends if you
cease concentration.

Так что заклинание держится долго.
3) А можно делать реди на уход с линии огня в сторону? Пусть не от стрел, а от дыхания?

Пролетающие сквозь нее стрелы давали надежду что так и будет продолжаться, а потому Акакора полетела поближе к стрелку. Сейчас она очень сожалела, что расстроившись от первой неудачной попытки разоружения она отпустила магическую силу прочь. Сейчас она не чувствовала, что может снова попробовать издалека отнять оружие. Так что пока ей приходилось просто ждать, наблюдая, как ее компаньон мешает атакам противника, аккуратно приближаясь к нему.

Два раунда я буду двигаться по направлению к нинзе в тотал дефенсе, на высоте 60 футов. Дарки уже около того, так что -2 на сейвы и АС.


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 6.5.2010, 17:18
Сообщение #26


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







1) Потому что мисчансы и пенальти это несколько разные вещи smile.gif Если нужна точная формулировка, то глянь в Рулз Компендиум про инкорпориальность. У меня его на работе под рукой нет, поэтому сейчас цитату не сомгу привести.
2) Хм, действительно. Я значит перепутал с другой его возможностью. Но в любом случае концентрация поддерживается стандарт экшн, а ты его потратила в следующем раунде на каст энтропик щита.
3) Можешь, кое-кто это даже использовал в некоторых боях smile.gif. Но здесь ты сможешь уйти таким образом только от одной стрелы.


attacks, damage, concealment(>50 - hit) (1d20+17=22, 1d20+12=17, 1d20+7=8, 1d6+4=10, 1d6+4=8, 1d6+4=5, 1d100=4, 1d100=5, 1d100=52)

нечаянно сделал 2 броска - здесь только первая часть. После одной фуллатаки, он заредит брес на твой вход в зону поражения, а сам сместился в сторону.
Код
\\ A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T \\  
01 * * * . . . . . . . . . . . . . . * * * 01
02 * * * . . . . . . . . . . . . . N * * * 02
03 * * * * . . . . . . . . . . . . * * * * 03
04 . . * * * . . . . . . . . . . * * * . . 04
05 . . . * < > . . . . . . . . < > * . . . 05
06 . . . . < > . . . . . . . . < > . . . . 06
07 . . . . . . . . . . A . . . . . . . . . 07
08 . . . . . . . . - - - - . . . . . . . . 08
09 . . . . . . . - x x x x - . . . . . . . 09
10 . . . . . . . - x @ @ x - . . . . . . . 10
11 . . . . . . . - x @ @ x - . . . . . . . 11
12 . . . . . . . - x x x x - . . . . . . . 12
13 . . . . . . . . - - - - . . . . . . . . 13
14 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
15 . . . . < > . . . . . . . . < > . . . . 15      
16 . . . * < > . . . . . . . . < > * . . . 16      
17 . . * * * . . . . . . . . . . * * * . . 17      
18 * * * * . . . . . . . . . . . . * * * * 18      
19 * * * . . . . . . . . . . . . . . * * * 19    
20 * * * . . . . . . . . . . . . . . * * * 20
\\ A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T \\
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 7.5.2010, 8:21
Сообщение #27


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







1)К сожалению, рулз компендиума у меня нет unsure.gif
Так что как скажешь!
2) У меня в пыхе про концентрацию написано вот что:
Цитата
Action: None. Making a Concentration check doesn’t take an
action; it is either a free action (when attempted reactively) or part of
another action (when attempted actively).

Или я что то путаю?
Но в том случае я все равно концентрацию не смогла бы поддерживать, так как отвлеклась на другое заклинание.

Акикора продолжала медленно приближаться к рогатой ящерице. В ее голове уже созрел план действий, и она жаждала его скорее воплотить в жизнь!
Только бы хватило терпения и сил...


Мув на О-3, тотал дефенс. Высота 60 футов
Дарки около него крутится, и насколько я посчитала, телекинез сейчас перезарядился?
Вот блин :FUU:
Щас еще поподробнее прочитала про второе свое заклинание. Оказывается я значит выбрала оба своих спелла бесполезными для меня :suxx:


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 7.5.2010, 8:36
Сообщение #28


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







Чтобы развеять сомнения
1)
Цитата("RC")
For attacks that require attack rolls, the chance to ignore
damage is treated as a 50% miss chance. If a creature receives
miss chances from multiple sources, such as from being
incorporeal and having concealment, they don’t stack. Only
the highest miss chance applies

2) Это описание скила, а не действия, которое надо делать smile.gif
Цитата("Все тот же RC")
Some spells require continued concentration to keep
them going. Concentrating to maintain a spell is a standard
action that doesn’t provoke attacks of opportunity

Ящер внезапно злобно оскалился и ... исчез. А спустя секунд в Акикору попала стрела. выпущенная непонятно откуда.
гост степ, атака, мув в тень и хайд там.
attack, damage, concealment >50 - hit, hide check (1d20+19=26, 1d6+4=8, 1d100=88, 1d20+15=17)
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 7.5.2010, 8:59
Сообщение #29


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







-Ой!!!
Девушка и правда не ожидала, что ей кто нибудь причинит вред. А потому она сначала вскрикнула от неожиданности, и потом разозлилась. Сильно.
В состоянии аффекта она двинулась к тому месту, где находился нинзя постепенно снижаясь, и удачно заметила его фигуру в темноте.
-От меня не уйдешь!
С этими словами она ринулась прямо на того! Ну а Дарки правильно понял мысленную команду хозяина и присоединился к погоне.
Подлетев вплотную ко врагу призрак пристально уставилась прямо в глаза своей жертве и медленно, но со вкусом вспомнила самые страшные ругательства.


Спот: 1d20+7=23
Стараюсь прилететь так (за дабл мув), что бы зависнуть прямо над ниндзей. Потом - хексблейд курс на него, ДЦ 19.
Дарки рядом с ним.


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 11.5.2010, 9:25
Сообщение #30


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







will save (1d20+8=14)
ПОняв, что эта позиция не самая удачная для него, ниндзя рванул в другую сторону.
делает run
Код
\\ A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T \\  
01 * * * . . . . . . . . . . . . . . * * * 01
02 * * * . . . . . . . . . . . . . A * * * 02
03 * * * * . . . . . . . . . . . . * * * * 03
04 . . * * * . . . . . . . . . . * * * . . 04
05 . . . * < > . . . . . . . . < > * . . . 05
06 . . . . < > . . . . . . . . < > . . . . 06
07 . . . . . . N . . . . . . . . . . . . . 07
08 . . . . . . . . - - - - . . . . . . . . 08
09 . . . . . . . - x x x x - . . . . . . . 09
10 . . . . . . . - x @ @ x - . . . . . . . 10
11 . . . . . . . - x @ @ x - . . . . . . . 11
12 . . . . . . . - x x x x - . . . . . . . 12
13 . . . . . . . . - - - - . . . . . . . . 13
14 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
15 . . . . < > . . . . . . . . < > . . . . 15      
16 . . . * < > . . . . . . . . < > * . . . 16      
17 . . * * * . . . . . . . . . . * * * . . 17      
18 * * * * . . . . . . . . . . . . * * * * 18      
19 * * * . . . . . . . . . . . . . . * * * 19    
20 * * * . . . . . . . . . . . . . . * * * 20
\\ A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T \\
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 11.5.2010, 9:38
Сообщение #31


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







Ниндзя был ошеломлен. Чувство тоски и страх полностью владели им. А чего стоили ее глаза! Они прямо таки проникали в самую глубь его души и пожирали ее! Уж он то точно не хотел еще раз встретиться с ней глазами!
Акикора прекрасно понимала, что сейчас испытывает ее противник. Ее вполне все устраивала - и она понеслась за ним в погоню, на пару с темным компаньоном.
Это было потрясающее зрелище. Черный рогатый ящероподобный солдат с луком наперевес, с кучей оружия и примочек на поясе бежит по песку, через тень; а за ним с развевающимися волосами, с хлопающим за спиной плащом летит призрак!


Дабл мув на G-6, Дарки рядом.
С него 2 спаса по форте против ДЦ 19 - гейз атаки, или получит: 2d10=8, 1d4=2, 2d10=5, 1d4=2


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 11.5.2010, 10:30
Сообщение #32


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







fort saves (1d20=6, 1d20=13)
что-то я неправильно посчитал видно.
Ящер дохнул в призрака струей кислоты. но безуспешно.
ref save, incorporeal >50 - hit (1d20+5=25, 1d100=63)
После чего ниндзя отступил за колонну и вновь попытался спрятаться
hide check (1d20+15=22)
Код
\\ A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T \\  
01 * * * . . . . . . . . . . . . . . * * * 01
02 * * * . . . . . . . . . . . . . . * * * 02
03 * * * * . . . . . . . . . . . . * * * * 03
04 . . * * * . . . . . . . . . . * * * . . 04
05 . . . N < > . . . . . . . . < > * . . . 05
06 . . . . < > A . . . . . . . < > . . . . 06
07 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 07
08 . . . . . . . . - - - - . . . . . . . . 08
09 . . . . . . . - x x x x - . . . . . . . 09
10 . . . . . . . - x @ @ x - . . . . . . . 10
11 . . . . . . . - x @ @ x - . . . . . . . 11
12 . . . . . . . - x x x x - . . . . . . . 12
13 . . . . . . . . - - - - . . . . . . . . 13
14 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
15 . . . . < > . . . . . . . . < > . . . . 15      
16 . . . * < > . . . . . . . . < > * . . . 16      
17 . . * * * . . . . . . . . . . * * * . . 17      
18 * * * * . . . . . . . . . . . . * * * * 18      
19 * * * . . . . . . . . . . . . . . * * * 19    
20 * * * . . . . . . . . . . . . . . * * * 20
\\ A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T \\
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 11.5.2010, 10:51
Сообщение #33


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







Девушка продолжила преследование. Медленно заплыв в тень за колонну она мгновенно обнаружила своего противника. Ее ужасные глаза просто таки преследовали ниндзю.
Находясь в непосредственной близости от своего противника она решила даже испробовать грубую силу! С криком
-Ну что же! А как тебе это!?
Девушка нанесла быстрый удар кинжалом. Но ей очень не хватало практики, так что она даже не поцарапала своего врага, несмотря на все проклятья и помощь Дарки...


Мув - на D-04;
спот: 1d20+7=26
Атака: 1d20+10=13, 1d3=2, 1d100=91
гейз форт сейв ДЦ 19: 2d10=12, 1d4=2
Ну я в принципе собираюсь просто летать за ним и добивать его гейз атаками. Сейчас у него уже 11-4 харизмы, скоро добью до 0 - и он погибнет.
Откидаем что бы ускорить?


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 13.5.2010, 9:36
Сообщение #34


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







Ну если это будет твоя заявка до конца боя, то кидай
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 13.5.2010, 10:34
Сообщение #35


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







Ок
Вот еще 5 гейз атак:
2d10=11, 1d4=2, 2d10=14, 1d4=4, 2d10=11, 1d4=4, 2d10=12, 1d4=1, 2d10=17, 1d4=2
То есть с него 3 спаса по форте, если не удачные - то он остался без харизмы, а значит проиграл?


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 13.5.2010, 19:54
Сообщение #36


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







>50 - success (1d100=66, 1d100=24, 1d100=87, 1d100=13, 1d100=90)
attacks, incorp - >50 - hit (1d20+19=24, 1d100=93, 1d20+14=23, 1d100=35, 1d20+9=10, 1d100=31, 1d20+19=24, 1d100=5, 1d20+14=33, 1d100=56, 1d20+9=26, 1d100=93, 1d20+19=31, 1d100=18, 1d20+14=18, 1d100=24, 1d20+9=26, 1d100=6, 1d20+19=34, 1d100=62, 1d20+14=22, 1d100=15, 1d20+9=26, 1d100=26, 1d20+19=20, 1d100=28, 1d20+14=33, 1d100=21, 1d20+9=14, 1d100=38)
damage (1d6+4=7, 1d6+4=8, 1d6+4=5, 1d6+4=7)
Fort saves (1d20=8, 1d20=14)
Он делает averting eyes(имеет 50-ти процентный шанс не кидать спас от гейз атаки). Из твоих гейзов проходят только 2. В течении 5-ти раундов он проводит фуллатаки по тебе. Из 15 попадают 4 за счет инкорпориальности. Атаки и дамаг кидал без учета курса хексблейда. В принципе дальнейшим гейзом ты его добьешь, так что повышайся.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 14.5.2010, 9:53
Сообщение #37


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







Акикора долго гонялась за ниндзей, но в конце концов духовные силы его покинули. В конце боя противник призрака, душевно опустошенный встал на месте, безучастный ко всему происходящему и... В общем девушке засчитали победу, и она скорее умчалась дальше тренироваться!
Впрочем, тренировка заняла немного - очень скоро она снова была на арене, готовая показать все, на что способна. Чувствовалось, что она стала более выносливой, да и темной силы у нее прибавилось!


Код
Name: Akikora
LE Female Human
Medium Undead(Augmented Humanoid)(incorporeal)
Ghost Hexblade 4/Paladin of Tyranny 2 [ECL 11]

---{ ABILITIES / PB 32 }---
STR 8 (0)                          = 8 (-1)
DEX 16(10)+2(Ench)                 = 18(+4)
CON 8 (0)                          = --
INT 14(6)                          = 14(+2)
WIS 8 (0)                          = 8 (-1)
CHA 18(16)+4(Ghost)+2(Ench)+1(HD)  = 24(+7)

Init : +4
Speed: 30ft. fly, perfect maneuverability.
HP   : 6d12 = 72

---{ ATTACK OPTIONS }---
BAB: +6

- Feycrafted Sudden Stunning Adamantine +1 Dagger
    Attack: 6(BAB)+4(Dex)+1(Ench) =  +11
    Damage: 1d3+1(Ench)-1(Str)
 

---{ DEFENSE OPTIONS }---  
AC    : 10 + 4(Dex) + 7(Cha) = 21

*Touch: 21
*FlatF: 17


Fort: --(con) +1(hex) +3(pal) + 7(Cha) = +11
Refl: +4(dex) +1(hex) +0(pal) + 7(Cha) = +12
Will: -1(wis) +4(hex) +0(pal) + 7(Cha) = +10

---{ SKILLS }---
+14   Bluff                 7+7(cha)
+7    Concentration         8
+12   Hide                  0+4(dex)+8(race)
+16   Intimidate            7+7(cha)+2(Synergy)
+7    Listen                0-1(wis)+8(race)
+11   Perform(Dance)        4+7(cha)
+12.5 Search                2.5+2(int)+8(race)
+8    Spot                  1-1(wis)+8(race)
+11   UMD                   4+7(cha)

Speaks: Common, Elven, Abyssal

---{ FEATS }---
01[Human1]: Bind Vestige [ToM]
01[HD1]: Improved Bind Vestige [ToM]
03[HD3]: Ghostly Grasp [LM]
06[HD6]: Sudden Ability Focus [ToM]

Vestige Binded: Focalor
- Aura of Sadness: You emit an aura of depression and anguish that overtakes even the strongest-willed creatures. Every adjacent creature is overcome with grief, which manifests as a –2 penalty on attack rolls, saving throws, and skill checks, for as long as it remains adjacent to you. You can suppress or activate this ability as a standard action. Aura of sadness is a mind-affecting ability.

---{ TEMPLATE FEATURES }---
[Ghost] (MM p 117)
- type changes to undead
- Hit dice becomes d12
- fly speed 30 ft with perfect maneuverability.
- When manifests Nat AC = 0, but gains deflection AC = Cha mod
- Special Attacks (Save 10 + 1/2 HD + Cha mod)
- Corrupting Gaze (Su) : A ghost can blast living beings with a glance, at a range of up to 30 feet. Creatures that meet the ghost’s gaze must succeed on Fortitude save or take 2d10 points of damage and 1d4 points of Charisma damage.
- Telekinesis (Su): A ghost can use telekinesis as a standard action (caster level 12th or equal to the ghost’s HD, whichever is higher). When a ghost uses this power, it must wait 1d4 rounds before using it again.
- Manifestation (Su)
- Malevolence (Su): Once per round, an ethereal ghost can merge its body with a creature on the Material Plane. This ability is similar to a magic jar spell (caster level 10th or the ghost’s Hit Dice, whichever is higher), except that it does not require a receptacle. To use this ability, the ghost must be manifested and it must try move into the target’s space; moving into the target’s space to use the malevolence ability does not provoke attacks of opportunity. The target can resist the attack with a successful Will save (DC 15 + ghost’s Cha modifier). A creature that successfully saves is immune to that same ghost’s malevolence for 24 hours, and the ghost cannot enter the target’s space. If the save fails, the ghost vanishes into the target’s body.
- Special Qualities
- Turn Resistance (Ex): A ghost has +4 turn resistance
- Abilities: Same as the base creature, except that the ghost has no Constitution score, and its Charisma score increases by +4.
- Skills: Ghosts have a +8 racial bonus on Hide, Listen, Search, and Spot checks. Otherwise same as the base creature.
- Level Adjustment: Same as the base creature +5.


---{ CLASS FEATURES }---
[Hexblade] (CW p 6)
- Hexblade Curse (Su): 1/day Will save DC (10 + 1/2 hexblade class level + Cha mod) or takes a –2 penalty on attacks, saves, ability checks, skill checks, and weapon damage rolls for 1 hour
- Arcane Resistance (Su): Hexblade gains a bonus equal to his Charisma bonus (minimum +1) on saving throws against spells and spell-like effects.
- Mettle (Ex): If Hexblade makes a successful Will or Fortitude save against an attack that normally would have a lesser effect on a successful save, he instead completely negates the effect. An unconscious or sleeping hexblade does not gain the benefit of mettle.
- Dark Companion [PHB 2]: -2 penalty on saves and AC to adjacent enemy.
- Spells per day: 2
Spells Known:
1 lvl: Entropic Shield, Expeditious Retreat

[Paladin of Tyranny] (UA p 54)
- Aura of Evil (Ex)
- Detect Good (Su): At will, a paladin of tyranny can use detect good, as the spell.
- Smite Good (Su): Once per day, a paladin of tyranny may attempt to smite good with one normal melee attack.
- Divine Grace: the character applies her Cha mod to all saving throws
- Deadly Touch (Su): paladin of tyranny can cause wounds with a successful touch attack. Each day she can deal a total number of hit points of damage equal to her paladin level ? her Charisma bonus. An opponent subjected to this attack can make a Will save (DC 10 + 1/2 paladin level + paladin’s Cha mod) to halve the damage dealt. Alternatively, a paladin of tyranny can use any or all of this power to cure damage to undead creatures, just as an inflict wounds spell does. This power otherwise functions identically to the paladin’s lay on hands ability.

---{ GEAR }---
BODY SLOT                 ITEM
Head                      Scout`s Headband
Face                      
Throat                    
Shoulders                 Cloack of Charisma
Body                      
Torso                     Tabard of Valor
Hands                     Gloves of Dexterity
Arms                      
Waist                    
Ring (right)              Ring of Evasion
Ring (left)              
Feet                      


Bought
Tabard of Valor [CChamp] 16000

Money left: 5 696

Total: 66 000

---{ Sources }---
CW = Complete Warrior
MM = Monster Manual
ToM = Tome of Magic
LM = Libris Mortis
DMG 2 = Dungeon Master Guide 2
PHB 2 = Players Handbook 2
UA = Unearthed Arcana
CChamp = Complete Champion


Инициатива 1d20+4=9
Появившись на арене в новой одежде, которая, казалось бы в себе ничего особого не несет, призрак промедлил - наверное, обдумывая чем бы заняться после боя...


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 14.5.2010, 11:44
Сообщение #38


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







enemy, init (1d20=17, 1d20=20) - 2 халф тролля барбазу.
Init (1d20=3)
два полутролля-полудьявола появились напротив призрака. И в руке одного из них сразу же зажегся огонь
1 делает Produce Flame
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
TigraDnD
сообщение 14.5.2010, 12:50
Сообщение #39


Майор
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 707
Регистрация: 26.4.2010







-Хахаха!!! И что ты собираешься сделать мне, зажигалка???
Засмеялась девушка и стремительно понеслась навстречу противнику. Ее не особо сейчас заботил огонек в руке одного из противников. Акикора искренне считала что этот бой будет быстрым и легким. Она не собиралась маневрировать или увиливать от боя. Ее тактика была просто прилететь и победить!
Чем она в общем то и занималась, а на пару с ней - ее темный компаньон.
Промчавшись на максимальное расстояние вперед, Акикора на всякий случай все же произнесла свое проклятье в адрес одного из противников. Так, что бы быстрее закончить!


Дабл мув как можно ближе к ним, фри - хексблейд курс против второго


--------------------
'You stay here. I'll whistle if it's safe to follow me'.
'What will you do if it isn't safe?'
'Scream'.
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение
Mafi
сообщение 14.5.2010, 13:09
Сообщение #40


Полковник
Иконка группы

Группа: Игроки
Сообщений: 1 730
Регистрация: 22.8.2008







ВТорой троль тоже зажег огоньб в своей руке, а первый кинул свой огонек в призрака. Правда успеха он не добился. После этого противники разошлись в разные стороны
attack (1d20=10, 1d6+5=9)
Код
\\ A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T \\  
01 * * 1 . . . . . . . . . . . . . . 2 * * 01
02 * * * . . . . . . . . . . . . . . * * * 02
03 * * * * . . . . . . . . . . . . * * * * 03
04 . . * * * . . . . . . . . . . * * * . . 04
05 . . . * < > . . . . . . . . < > * . . . 05
06 . . . . < > . . . . . . . . < > . . . . 06
07 . . . . . . . . . . A . . . . . . . . . 07
08 . . . . . . . . - - - - . . . . . . . . 08
09 . . . . . . . - x x x x - . . . . . . . 09
10 . . . . . . . - x @ @ x - . . . . . . . 10
11 . . . . . . . - x @ @ x - . . . . . . . 11
12 . . . . . . . - x x x x - . . . . . . . 12
13 . . . . . . . . - - - - . . . . . . . . 13
14 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
15 . . . . < > . . . . . . . . < > . . . . 15      
16 . . . * < > . . . . . . . . < > * . . . 16      
17 . . * * * . . . . . . . . . . * * * . . 17      
18 * * * * . . . . . . . . . . . . * * * * 18      
19 * * * . . . . . . . . . . . . . . * * * 19    
20 * * * . . . . . . . . . . . . . . * * * 20
\\ A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T \\
Перейти в начало страницы
 
+Цитировать сообщение

3 страниц V   1 2 3 >
Ответить в данную темуНачать новую тему
1 чел. читают эту тему (гостей: 1, скрытых пользователей: 0)
Пользователей: 0

 



RSS Текстовая версия Сейчас: 28.3.2024, 20:06Дизайн IPB